به گزارش مشرق به نقل از ایران، خیابان نیاوران، نبش کامرانیه شمالی؛ اینجا ساختمانی است که متعلق به شهرداری منطقه یک است و چندسال قبل دو طبقه آن به صورت رایگان و بدون عقد هیچ قراردادی به پسر یکی از نزدیکان شهردار تهران واگذار شد.
در آن زمان محمد احمدی بافنده شهردار منطقه یک تهران بود، اما بعد از او، دو شهردار منطقه به نامهای علیرضا جاوید و مجتبی یزدانی نیز نتوانستند این ملک را از دست پسر مقام ارشد شهرداری تهران خارج کنند.
دو طبقه از ساختمان مذکور برای فعالیت دفتر خدمات الکترونیک شماره 101 شهرداری تهران در اختیار آقای «م.الف» قرار گرفته است؛ ساختمانی که پاتوق برخی بساز و بفروشهای منطقه یک است، چرا که این بساز و بفروشها میتوانند از ارتباطات پسر آقای «م.الف» برای رفع مشکلات شهرسازی خود بهره ببرند.
به گفته یک منبع آگاه در شهرداری منطقه یک تهران، اگر یک شهروند عادی بخواهد شهردار منطقه را ملاقات کند، باید چندین هفته در نوبت و انتظار بماند که آیا بعد از این مدت موفق به دیدار شهردار بشود یا نه؟ اما «م.الف» هر وقت اراده کند، حتی بدون هماهنگی، در اتاق شهردار را باز میکند و وارد میشود!
این منبع آگاه، این سوال را هم طرح میکند: «آیا این تبعیضها در فلسفه تکریم ارباب رجوع وجود دارد؟!»
به گفته این منبع آگاه و براساس مستنداتی که ارائه میدهد، حتی یکی از اعضای شورای شهر تهران همواره با شهردار منطقه یک ملاقات دارد و ردپای او در برخی برجسازیها مشاهده میشود (تحرکات این عضو شورای شهر در گزارشهای بعدی روزنامه ایران ذکر خواهد شد).
اسنادی از فعالیتهای بساز و بفروشهایی که به دفتر خدمات الکترونیک شماره 101 شهرداری تهران رفتوآمد داشته و دارند، در اختیار خبرنگارایران قرار گرفته است و احتمالاً این شماره پروندهها برای آقای «م.الف» باشد: «52904، 11074، 51127، 20144، 34191، 18174، 37037، 7478، 65041، 61361، 26378، 48069، 10799، 59462، 46880، 3820، 39351، 55169، 55548، 11573، 47178، 7062، 6997 ، 25036، 34296 و 56329.»
البته تخلفات فقط به این تعداد پرونده خلاصه و محدود نمیشود و اطلاعاتی از پروندههای دیگر نیز در اختیار خبرنگار قرار دارد که جزییات آنها در آینده منتشر خواهد شد.
استقرار مامـوران بازرسی در دفتــر آقای «م.الف»
خبرنگار هنگام بررسی و تحقیق درباره ابعاد ابهامات و تحرکات انجام شده در دفتر خدمات الکترونیک شماره 101 شهرداری تهران متوجه شد که نمایندگان و ماموران یکی از نهادهای نظارتی کشور نیز در این محل مستقر شدهاند و به فعالیتهای بازرسی و حسابرسی از این دفتر مشغولند.
عمده فعالیتهای دفتر مذکور، کمک و مساعدت به برخی بساز و بفروشها برای دور زدن قانون، کتمان تخلفات و سهولت در دریافت پروانه و مجوز بدون مشخص شدن اشکالات شهرسازی املاک و ساختمانها است.
گفتنی است چندی قبل نیز بازرس شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از قطع 2 هزار درخت در منطقه دارآباد تهران تهیه کرد. ردپای دفتر 101 خدمات الکترونیک شهرداری تهران در قطع این 2هزار درخت نیز مشخص بود.
فرزندان ، برادران ، اقوام و نزدیکان شهردار تهران در پایتخت چه می کنند؟ چرا تعداد قابل توجهی از پیمانکاران شهرداری تهران فقط از دو استان خاص انتخاب می شوند؟ همکاران سابق سردار با چه توجیهی پست ها و پروژه های کلیدی و درآمدزا را در اختیار دارند؟ پسر یکی از مسئولان ارشد شهرداری تهران چه پاسخی برای ابهامات موجود در 28 پرورنده شهرسازی دارد؟ آیا شماره پرورنده های 52904،11704،51127،20144و... در دفتر خدمات الکترونیک 101 شهرداری تهران برای آقای 'م.الف' آشنا نیست؟